Rozdíly mezi třídami

NAŠE TŘÍDY – Školka má dvě třídy, třídu BENJA a třídu MONTE.

 BENJA třída

Pro koho je třída určena?

  • Pro děti ve věku od 2 do 6 let

Základní popis:

  • Třída Benja je třída s koncepcí Montessori pedagogiky.
  • Prostor třídy je rozdělen na pomyslná centra aktivit.
  • Program třídy a denní režim je uzpůsoben Montessori pedagogice a pro práci dětí daného věku.
  • Hlavním cílem je pomoci dětem v adaptaci na školní režim. Respektování potřeby řádu a stereotypu.
  • Náplní práce je vedení k samostatnosti, sebeobsluze, k péči o okolí a respektování pravidel Montessori systému.
  • Důraz je kladen na spontánní hru dětí, práci s Montessori pomůckami, pohyb a koordinaci, rozvoj smyslového vnímání a koncentraci, dále na poznávání přírody a okolí.
  • Dominantou programu je práce na elipse. Probíhá zde setkávání dětí, cvičení ticha a rovnováhy, která jsou velmi důležitým prostředkem k rozvoji soustředění a koncentrace.
  • Děti pracují v prostoru, který si sami vymezují, např. koberečkem nebo jmenovkou.
  • Součástí představování pomůcek jsou tzv. trojstupňové lekce, tvořené fázemi pojmenování, znovu poznání a aktivním ovládáním činnosti.
  • Třída má svou „ložnici“.

MONTE třída

Pro koho je třída určena?

  • Pro děti od 2 – 6 let a děti, které již znají práci v Montessori systému z předchozích zařízení (např. Montessori klubíku).
  • Pro děti, které mají být vzdělávány také v cizím jazyce během denního programu (v angličtině)

Základní popis:

  • Třída MONTE je třída s aplikací Montessori pedagogiky v anglickém jazyce;
  • Anglické bloky jsou během programu zařazovány 3Xtýdně po 20 min. v dopolední části;
  • Prostor třídy rozdělen na centra aktivit. Každé centrum tvoří systematicky vybrané pomůcky a prostorové uspořádání nábytku.
  • Hlavní náplní je soustředěná práce s Montessori pomůckami a jazykový rozvoj dítěte. Práce probíhá v tichu a klidu.
  • Program třídy je přizpůsoben svobodné volbě dítěte, tj. dítě má vždy na výběr z činností, kterých se může účastnit, a to jak v mateřském jazyce, tak v anglickém.
  • Dítě zde pracuje vlastním tempem, k činnostem se může vracet a opakovat je dle vlastní potřeby.
  • Dominantou programu je práce na elipse. Probíhá zde setkávání dětí, cvičení ticha a rovnováhy, která jsou velmi důležitým prostředkem k rozvoji soustředění a koncentrace
  • Děti pracují v prostoru, který si sami vymezují, např. koberečkem nebo jmenovkou
  • Součástí představování pomůcek jsou tzv. trojstupňové lekce, tvořené fázemi pojmenování, znovu poznání a aktivním ovládáním činnosti
  • Třída má svou „ložnici“.

 Společné znaky obou tříd

  • Obě třídy tvoří tzv. „připravené prostředí“ pro rozvoj dětské osobnosti individuality.
  • Ve třídách s dětmi v dopolední části pracují vždy dvě paní učitelky, nebo jsou s nimi dva pedagogové (učitel a školní asistent).
  • Učitel je laskavý průvodce dítěte za poznáním, vytváří podnětné harmonické prostředí třídy, je zdrojem informací pro dítě, vzorem, prezentuje práci s Motessori pomůckami formou pečlivých ukázek.
  • V obou třídách je aplikován tzv. „respektující přístup“.
  • Třídy se řídí stanovenými pravidly, které přispívají k účinnosti vzdělávacího systému. Svoboda je vyvážena velkou mírou odpovědnosti za své jednání.
  • Prostory obou tříd jsou vybaveny specifickým nábytkem přizpůsobeným fyzickým rozměrům dětí a jejich potřebám. Barevné ladění stěn v obou třídách je zvoleno tak, aby navozovalo příjemnou a klidnou pracovní atmosféru.
  • Základní vybavení obou tříd tvoří Montessori učební pomůcky, které podněcují děti k činnosti, stimulují smysly, postupují v logické řadě a mají v sobě zabudovanou kontrolu správnosti. Děti tak jejich používáním získají určité dovednosti, zvláště při pochopení abstraktních představ.
  • Součástí vybavení tříd jsou také čističky a pračky vzduchu.
  • Každá z tříd má své sociální zázemí. V blízkosti obou denních místností (heren) se nachází umývárna a dětské toaletky. Jedna ze sociálních místností je také vybavena sprchou, kterou mohou děti využít. Každá z heren má tedy svou umývárnu a toaletky, které jsou přístupné jak ze šaten, tak herní části třídy.
  • Součástí každé třídy jsou také šatničky a botníčky pro děti. Každé dítě dané třídy pak má své úložné místo označeno svou značkou.
  • K dennímu režimu v obou třídách také patří stravování. Pro tyto účely má každá třída vlastní kuchyňskou linku a společnou jídelnu s výdejnou jídla (jídelna bude využívána především pro stravování během oběda).
  • Kapacita každé třídy je max. 20 dětí.

Může vás zajímat



Nejnovější videa

Všechna videa

Přidejte se k nám na facebooku

To se mi líbí